Cytaty, Polityka

Parę mądrych cytatów o demokracji

01 marca, 2008 o 20:21:31 Dodaj komentarz Poziom: 0 Permalink

Nienawidzę demokracji. Dobry dyktator jest lepszy. Demokracja w Wielkiej Brytanii przyniosła tylko zamęt.
Bernie Ecclestone - szef Formuły 1
Ustrój, w którym dwóch meneli spod budki ma więcej do powiedzenia od profesora z uczelni jest chory
Janusz Korwin-Mikke - polityk UPR, publicysta
Jeśli większość ma rację – jedzmy gówno... – Miliony much nie mogą się mylić
Waldemar Łysiak - pisarz, publicysta
Dlaczego mniejszość ma się poddawać woli większości?
Henry Thoreau - filozof, pisarz, teoretyk
Demokrację można by uznać za niewinny żart, gdyby nie była maską bluźnierstwa.
Nicolas Davila - myśliciel, filozof, teolog polityczny
Demokracja to kult szakali wyznawany przez osły.
Henryk Mencken - eseista, dziennikarz
Demokracja to droga do dyktatury
Platon - filozof grecki
Demokracja nie jest gwarancją pokoju.
Stanisław Stomma - prawnik, publicysta
Demokracja jest najgorszym z możliwych ustrojów, bowiem są to rządy hien nad osłami.
Arystoteles - filozof, uczeń Platona

Znacie inne ciekawe cytaty o demokracji - dajcie znać, piszcie.

Komentarze do wpisu

Możesz śledzić odpowiedzi poprzez kanał RSS. Możesz dodać komentarz lub zostawić ślad (trackback) ze swojego bloga.

#

D4rky

Demokratyczne wybory rozstrzygają o tym, kto będzie uciskany w majestacie prawa.
Nicólás Gómez Dávila (ten facet ma w ogóle sporo genialnych cytatów nt. demokracji)

Demokracja to ustrój, w którym rządzi durnota – przecież wiadomo, że głupich jest więcej niż mądrych.
Janusz Korwin-Mikke

Demokracja jest sztuką kierowania cyrkiem z klatki dla małp.
Henry Louis Mencken

01 marca 2008, 20:36:01

#

Krupier

Zapomniałeś o najważniejszym:

„Demokracja jest najgorszą formą rządów, ale nic lepszego nie wymyślono.” Chyba wiesz kto.

01 marca 2008, 21:22:48

#

D4rky

Krupier – no coz, raczej ciezko od demokratycznie wybranego faceta wymagac slow krytykujacych demokracje ;]

01 marca 2008, 21:27:47

#

Bratbud

Demokracja jest oczywiście do dupy. Jak powszechnie wiadomo każdy głoszący tą opinię Polak rządziłby Polską lepiej niż rząd z wyborów. Ergo demokracja jest do dupy. ;)

01 marca 2008, 21:32:04

#

krzysiaczek

„Nie ma socjalizmu bez demokracji. Podobnie jak nie ma demokracji bez socjalizmu.” Róża Luksemburg :-)

01 marca 2008, 21:56:13

#

Krupier

D4: no siur, ale serio nic lepszego jeszcze nie wymyslili. ;p

01 marca 2008, 22:02:46

#

D4rky

Krupier – monarchia.

01 marca 2008, 22:05:16

#

radmen

Narzekaj sobie. Pamiętaj tylko, że dzięki temu możesz mieć jakiś wpływ na losy tego państwa, nawet jeśli będziesz w mniejszości.

W wypadku dyktatury/monarchii możesz dostać wpierdol i tyle będziesz miał do powiedzenia

01 marca 2008, 22:34:40

#

D4rky

radmen – a Anglia najlepszym tego przykladem, co? :>

01 marca 2008, 22:35:24

#

radmen

D4rky: „Monarchia parlamentarna – forma ustroju politycznego <http://pl.wikipedia.org/wiki/Ustr%C3%B3j_polityczny>, w którym głową państwa <http://pl.wikipedia.org/wiki/G%C5%82owa_pa%C5%84stwa> jest monarcha <http://pl.wikipedia.org/wiki/Monarcha>, którego kompetencje są ograniczone do funkcji reprezentacyjnych, a realną władzę sprawuje parlament <http://pl.wikipedia.org/wiki/Parlament> i rząd <http://pl.wikipedia.org/wiki/Rz%C4%85d>, na którego czele stoi premier <http://pl.wikipedia.org/wiki/Premier>. Obowiązuje zasada rex regnat, sed non gubernat — czyli król panuje, ale nie rządzi.”

01 marca 2008, 22:36:23

#

Ethan

Nikt tu nie mówi raczej o monarchii absolutnej, a raczej po prostu konstytucyjnej

01 marca 2008, 22:57:49

#

radmen

Dla mnie monarchia byłaby dobra gdyby rządziła osoba kompetentna. Znając życie, znając polaków nikt by się do tego nie nadawał

01 marca 2008, 22:59:09

#

krzysiaczek

A kto powiedział, że musiałby to być Polak?

01 marca 2008, 23:00:36

#

radmen

krzysiaczek: nikt, ale potem będą jeszcze komentarze, że żyda/cyklistę/masona/wykształciucha wybrali

01 marca 2008, 23:01:07

#

lsr

Nic dodać, nic ująć. Cała prawda o demokracji.

01 marca 2008, 23:12:03

#

Arietta

D4rky; a jak wybierzemy króla;> Demokratycznie?:)

01 marca 2008, 23:14:24

#

D4rky

Arietta – najprosciej jak po prostu wjedziemy czolgami na sejm, roz**** wszystkich politykow i oddamy mi wladze. Nie obraze sie ;>

01 marca 2008, 23:14:57

#

Arietta

To akurat tak.. ale jak go wybrać?

01 marca 2008, 23:15:24

#

puppy

Najlepszy ustrój? Taki gdzie nie ma rządu, czyli taki gdzie nie ma bandy idiotów którzy ustalają reguły wg. których mają żyć inni.

01 marca 2008, 23:25:25

#

D4rky

puppy – czyli monarchia :D

01 marca 2008, 23:26:47

#

puppy

No ale to nadal są takie pasożyty społeczne, „rządzący”, którzy okradają ludzi (podatki) tylko po to by ta złodziejska instytucja mogła dalej działać. Moim zdaniem anarchia, gdzie rozwijałyby się lokalne społeczności. Niekoniecznie by musieli grasować anarchiści z morderczymy zapędami; w końcu można mieć coś w rodzaju policji, która służy najbliższej okolicy, za co dostają od niej zapłatę. To samo się tyczy lekarzy, strażaków itd.

01 marca 2008, 23:31:02

#

D4rky

puppy – tak, a potem wyksztalca sie kapitalizm, ludzie, majacy kupe kasy i inni zdychajacy na ulicach, zabijanie sie nawzajem za kolor wlosow i oplacanie sobie najemnikow, itd.
Anarchia to taka sama utopia jak komunizm, nie wprowadzisz dopoki wszystkim ludziom nie wypierze sie odpowiednio mozgow.

01 marca 2008, 23:34:09

#

Bratbud

D4rky- za to w monarchii masz transakcję: oddajesz sporą część swojej wolności w zamian za bezpieczeństwo i mocno rzekomą jakość władzy. Nic dziwnego że Niemcy skuszone podobną ofertą wybrały Hitlera, a i Stalin jest znakomitym przykładem monarchy absolutnego, w dodatku oświeconego.

01 marca 2008, 23:37:00

#

D4rky

Bratbud – takie bzdury wlasciwie mozna zostawic bez komentarza.

01 marca 2008, 23:38:03

#

puppy

Zapewne masz rację, jednak jakby każdy człowiek miał skrawek swojej ziemi to bez problemu wszyscy by się wyżywili. Ważne by było jedynie to, by były silne więzi sąsiedzkie – drobne przysługi, wzajemna pomoc itd. Niestety, o ile sprawdziłoby się na wsi, w dużych miastach byłoby jak mówisz..
Swoją drogą, ciągle mnie śmieszy to, że ludzie płacą podatki po to, by banda złodziei mogła wymyślać nowe ustawy skutkujące większymi podatkami :)

01 marca 2008, 23:38:18

#

Bratbud

D4rky: wyimaginuj sobie sytuację, że panujący miłościwie Zdzisław Wspaniały obudził się z przekonaniem że jesteś zdrajcą stanu i ma na to solidne dowody. Chyba nie zamierzasz rozcieńczać esencji monarchii taką pierdołą jak niezależny sąd. To tak a propos bzdur. Bo coś mi się wydaje, że myśląc o monarchii czujesz lekki ucisk na skroniach.

01 marca 2008, 23:48:42

#

Ethan

Myślę że królem by został bezpośredni potomek rodu Wettynów.
Co do monarchii absolutnej – nikt nie chce jej wprowadzać.

02 marca 2008, 00:18:20

#

Bastian16

macie coś lepszego od demokracji?

02 marca 2008, 10:34:21

#

acid-drinker

Wprowadzenie monarchii w obecnych czasach jest niemal niemożliwe, ale pomarzyć zawsze można, nie? ;)

02 marca 2008, 10:39:08

#

Arietta

A poważnie już. Dlaczego jakoś w innych krajach lepiej sobie radzą i ludzie są zadowoleni? Choćby tu Jest jakaś realna szansa, żeby u nas tak było?

02 marca 2008, 11:29:15

#

puppy

Arietta: czyli tajne wiezienia cia, tortury, podsluchy etc? Btw, zobacz czym jest system echelon (jakoś tak)

02 marca 2008, 11:30:36

#

Arietta

Hmm.. już sama nie wiem co lepsze..
Tajne więzienia… może dla ‘zasłużonych’ przynajmniej a nie tak, jak u nas… dla niewinnych.

02 marca 2008, 11:31:41

#

radious

A czemu nikt o minarchii nie pomyślał?

02 marca 2008, 13:19:18

#

Ethan

„macie coś lepszego od demokracji?”
„A czemu nikt o minarchii nie pomyślał?”

A co się przewija od parunastu komentarzy? :|

02 marca 2008, 13:41:22

#

Arietta

D4rky: tylko czemu oni zwlekają z wprowadzeniem jej i w ogóle z wszelkimi zmianami? Nie tylko u nas…
Bo tu trzeba wykształconej ‘kadry’ i boją się, że polecą?

02 marca 2008, 14:00:18

#

Ethan

Ee, nikt nie zwleka, nikt nawet czegoś takiego sobie nie wyobraża.
A już na pewno nie ONI.

02 marca 2008, 14:01:10

#

Arietta

To może by tak… rewolucję zrobić;>

02 marca 2008, 14:02:46

#

D4rky

To co, zrzuta na pierwszy czolg?

02 marca 2008, 14:06:37

#

puppy

Zróbmy ściepę narodową i kupmy bombę atomową :)

02 marca 2008, 14:07:02

#

D4rky

puppy – ja podziekuje, chce miec czym rzadzic ;x

02 marca 2008, 14:07:40

#

Arietta

D4rky: Oczywiście na Twoje konto?:P

02 marca 2008, 14:07:40

#

D4rky

Arietta – naah, zrobimy po prostu Wielka Orkiestre Wiosnnej Walki o Obalenie Rzadu (WOW, WAR)

02 marca 2008, 14:10:06

#

puppy

Dość łatwo można zablokować całą administrację, wystarczy skoordynowany atak na odpowiednie serwery ;)
Jakby to robić non stop, prędzej czy później da to ciekawy efekt, pewnie lepszy od nuka

02 marca 2008, 14:10:53

#

Arietta

D4rky: Ooo a ktoś zaśpiewa na rzecz tego szczytnego celu?

02 marca 2008, 14:12:55

#

D4rky

Arietta – Rage Against the Machine? :D

02 marca 2008, 14:13:22

#

Arietta

Podsumowując: nic nie da narzekanie… nic się nie da zrobić i po prostu trzeba przyzwyczaić się do obecnego stanu rzeczy.
A z tą rewolucją... wolałabym, żeby mnie nikt nie skazał na 100 lat pracy przymusowej na Sybirze.

02 marca 2008, 14:16:24

#

Ethan

Zresztą... sam Monteskiusz zawsze sobie chwalił monarchię konstytucyjną =].

02 marca 2008, 16:20:31

#

Greenek

Mnie na religii w gimnazjum uczono, że antychryst wymyśli ustrój idealny :D

02 marca 2008, 19:24:14

#

slime-x

„demokracja polega na tym, że jeśli cała rodzina zdecyduje, że zjemy Pikusia, to Pikuś zostanie zjedzony” – Mleczko

Co prawda nie wiem po co tu Mleczce była rodzina do szczęścia, ale obrazuje to dobrze charakter demokracji.

10 marca 2008, 22:51:01

#

slime-x

A propos, „złota” myśl Churchilla, to błąd logiczny. Czyli faja bzdura. Trochę jak z prawami Murphy’ego, angolskie pi*przenie. :)

10 marca 2008, 22:55:44

#

lsr

Błąd logiczny czy paradoks?

10 marca 2008, 23:59:30

#

Aeth

A odwracając JKM- ustrój, w którym facet który przez całe życie pisze książki których prawie nikt nie czyta i szkoli swoich następców ma więcej do powiedzenia niż grupa robotników budujących mieszkania dla niego i reszty społeczeństwa jest chory.
Jest to może dłuższe i mniej chwytliwe, ale tak samo słuszne. I po to mamy demokrację, żeby tych inteligentnych z głupimy i biednych z bogatmi etc. obdarzyć tak równymi prawami, jak to tylko możliwe.

11 marca 2008, 11:17:38

#

Arietta

Isr.. myślę, że paradoks:)

11 marca 2008, 17:04:25

#

walgodesko

Całą głupotę idei zastąpienia demokracji przez inne ustroje oddają komentarze D4rky – wjechać czołgiem do sejmu, no chyba żeś się nie wyspał. Nie ma to jak demokracja, w której przedstawiciele narodu myślą, jak uwzględnić interes CAŁEGO NARODU przy uchwalaniu prawa. Od tej sytuacji jeszcze Polska jest nieco oddalona i potrzebuje lat praktyki, ale jak pokazuje przykład wielu państw Europy nie jest to niemożliwe.

26 marca 2008, 12:09:29

#

walgodesko

A więc demokrację już mamy, teraz jeszcze jakichś demokratów.
Tomáš Garrigue Masaryk – czechosłowacki prezydent, czeski naukowiec, filozof, pedagog, polityk i dziennikarz.
(Cytat wspaniale oddający obecną sytuację w Polsce)

Demokracja jest narzędziem, które kanalizuje konflikty międzyludzkie i umożliwia ich rozwiązywanie – czasem nawet usuwanie, czasem osłabianie – bez użycia przemocy.
Leszek Kołakowski – polski filozof

Demokracja to bardzo nieżyciowy ustrój – mógł powiedzieć Ludwik XVI. Przed ścięciem.
Andrzej Majewski (ur. 1966), polski aforysta, pisarz, publicysta, felietonista, artysta fotografik, scenarzysta i reżyser.

Demokracja to nie jest po prostu prawo większości, lecz prawo większości szanujące jak należy prawo mniejszości.
Clement Attlee (1883–1967), polityk brytyjski, premier Wielkiej Brytanii.
(o tym często się jeszcze w Polsce zapomina)

Wy wszyscy, każdy musimy wytrzymać opinie innego.Demokracja to dyskusja.
Tomáš Garrigue Masaryk (zasada często w Polsce ignorowana, w miejsce dyskusji mamy zaplutego kurskiego paplającego coś o dziadkach z wehrmachtu i chorego z nienawiści kaczyńskiego)

26 marca 2008, 12:23:59

#

jan głos

Demokracja to prawa dla wszystkich, czy tylko dla niektórych? Jeśli dla wszystkich, to jak wytłumaczyć słowa :>zapluty kurski< ?
Jak zmusić większość, by szanowała prawa mniejszości , skoro większość decyduje o prawach?
>demokracja to dyskusja< – jaka to dyskusja ? kiedy jest odpowiednia większość,nikt nie liczy się ze zdaniem mniejszości.Widać to w parlamencie.A wyborcy nie mogą dyskutować z telewizorem. Ich wybrani głosują tak jak im każą szefowie partii, bo nie zostaną wpisani na listy wyborcze jak będą nieposłuszni. To widzimy w parlamencie.
Grecy , żeby było sprawiedliwie, stosowali losowanie.

17 maja 2009, 14:36:36

#

pajej

"Na to, by w danym kraju zapanował socjalizm, wystarczy wprowadzić w nim demokrację"(K.Marks)/Nienawidzę demokracji!!!

16 maja 2011, 16:09:58

Dodaj komentarz

Textile Lite włączony ( szczegółowy opis znaczników ):