Kontrowersje, Opinie, Polityka

Zamieszki w Kosowie - wina Tuska i jego rządu

17 marca, 2008 o 19:23:35 Dodaj komentarz Poziom: 0 Permalink

Fatalna, nieprzemyślana decyzja rządu Donalda Tuska przyniosła nam kolejne konsekwencje. Dwudziestu ośmiu polskich policjantów odniosło rany po zamachach bombowych. Nie bójmy się powiedzieć - Tusk i Sikorski mają krew tych ludzi na swoich rękach. Nie dość, że decyzja była błędna, to jeszcze strasznie szybko podjęta. To my byliśmy pierwszym państwem środkowoeuropejskim, które postanowiłem udzielić poparcia Kosowu w działaniach niepodległościowych. Pytanie - po co nam to było? Do dziś nie uzyskaliśmy odpowiedzi na to pytanie.
Nie chodzi tutaj tylko o tempo w udzieleniu poparcia. Jestem zdecydowanym przeciwnikiem zezwoleń na takie zamierzenia. Spowoduje to tylko kolejne konflikty, a może i wojny domowe. Przypominam agresywnych Basków, którzy od wielu lat dążą do powstania własnego kraju - widząc sytuację serbską zaczną zdawać sobie sprawę: "skoro oni mogą, dlaczego nie możemy my". A przecież Kosowo w dodatku jest biedną, zniszczoną, słabą i małą dzielnicą Serbii. W moim przekonaniu, nie ma racji istnienia.

Komentarze do wpisu

Możesz śledzić odpowiedzi poprzez kanał RSS. Możesz dodać komentarz lub zostawić ślad (trackback) ze swojego bloga.

#

thot22003

ekipa tuska jest jak osiolek ktoremu dano siano i owies i biedny zdechl z glodu bo nie umial podjac decyzji z czym ma jesc. platforma podejmujac decyzje patrzy tylko na to, aby sie przypodobac wyborcom i zdobyc ewentualne glosy dla tuska na kampanie i na swoja kolejna kadencje. nic tylko zostac politykiem.

17 marca 2008, 20:09:45

#

Aciddrinker

Zgadzam się. Jest dokładnie tak samo, jak za czasów Marcinkiewicza. Nie liczy się, jak uprawiana jest polityka, a jak wygląda wizerunek danego ugrupowania/jednostki. Gdyby były oceniane prawdziwe umiejętności Platformy, sądzę, że mieliby może 9 proc. poparcia.

17 marca 2008, 20:25:12

#

thot22003

ale tak nie bedzie. platforma moze sie pomyslic, zrobic slodka minke a ludzie beda szalec z radosci i poparcie znow wzrosnie. dziwi mnie to bardzo.

17 marca 2008, 20:29:43

#

ronin

Rozumiem, ze gdyby Polska nie uznała niepodleglości Kosowa to Serbowie atakowali by pozostałych policjantów a polskich zostawili w spokoju?

17 marca 2008, 21:22:46

#

daromar

no co jak fakty nie pasują do punktu widzenia tym gorzej dla faktów :)

17 marca 2008, 21:30:45

#

Blase

> to Serbowie atakowali by pozostałych policjantów a polskich zostawili w spokoju?

Polacy mogliby wtedy powiewac takimi flagami i serbowie napewno by ich nie rozpoznali ;)

17 marca 2008, 21:31:43

#

Aciddrinker

ronin – nie wiem. Ale nie wiem również po co popieraliśmy niepodległość Kosowa. Domyślam się jednak, że do zamachu by nie doszło, gdyby swoich chytrych, tłustych łapek do Kosowa nie wsadzili Sikorski i Tusk.

17 marca 2008, 22:26:42

#

Blase

> gdyby swoich chytrych, tłustych łapek do Kosowa nie wsadzili Sikorski i Tusk.

Nie wiem co maja znaczyc te epitety, bo tak naprawde nie wiele mamy z tej niepodleglosci Kosowa.

Po drugie gdybysmy, my nie uznali kosowa, to taki zamach i tak bylby wielce prawdopodobny, ze wzgledu na to, ze kosowo uznalo kilkanascie innych panstw. Polacy, ktorzy zostali ranni dzialali w ramach kontyngentu ONZ, wiec moze powinnismy wystapic z ONZ ?

Po trzecie unikal byl uogolniania wszystkich takich sytuacji. Wrzucanie do jednego kotla Kosowa,Baskow a moze i w takim razie Czeczenow czy Tybetanczykow jest najzwyczajniej mowiac glupie.

I po czwarte – zrobilismy zle uznajac autonomie Kosowa – to prawda. Jednak, ta decyzja ma rowniez swoje przyczyny, a w moim przekonaniu przyczyna jest zla polityka ONZ wobec tego regionu. Wydaje mi sie, ze ONZ w obecnej chwili nie jest w stanie zapewnic celow do jakich zostalo stworzone. Przyczynily sie do tego rozne rzeczy, ale moze najbardziej to, ze szczegolnie duzym panstwom takim jak USA,Rosja czy Chiny wojna, ktora ew wybuchnie daleko od ich granic jest na reke. To byla swietna okazja dla UE, aby sie wykazac, jednak i ta organizacja mowiac kolokwialnie dala ciala.

17 marca 2008, 22:44:12

#

ronin

„Domyślam się jednak, że do zamachu by nie doszło, gdyby swoich chytrych, tłustych łapek do Kosowa nie wsadzili Sikorski i Tusk.”
To co napisałeś nie ma sensu. Masa innych państw uznała niepodległość Kosowa, a to co Polska zrobiła lub nie zrobiła w tej sprawie nie miało dla Serbów najmniejszego znaczenia. Nasi, jako służący w ramach kontyngentu ONZ i tak są dla nich tymi złymi i tak.

17 marca 2008, 22:53:58

#

daromar

aciddrinker: czy pisanie mniej więcej zgodnie z prawdą jest takie trudne?
szukanie haków na Tuska i PO aż tak cię zaślepia?
Polacy tam byli w ramach sił ONZ i KFOR, (przypomnę siły KFOR to są siły ONZu na terenie Kosowa)
czyli nie atak a już w żadnym wypadku nie zamach tylko zamieszki (bo ranni zostali po zamieszkach wynikłych z odbicia od Serbów przez siły KFOR gmachu sądu) i nie na polskich policjantów a na siły ONZ
zresztą Polacy w siłach KFOR uczestniczą o ile mnie pamięć nie myli od początku czyli od 1999 roku

18 marca 2008, 08:17:05

#

funky

Twoj blog juz zupelnie schodzi na psy. Najpierw klamstwa dot kary dla Giertycha, teraz to… Zastanow sie czy ta glupia nienawisc do PO zupelnie Cie nie zaslepia.

ps Twoja mentor JKM powiedzial ostatnio w TVN24 ze Donalda lubi a Kaczynskich nie znosi (szczegolnie Lecha)...

18 marca 2008, 10:44:20

#

Aciddrinker

>>Twoj blog juz zupelnie schodzi na psy. Najpierw klamstwa dot kary dla Giertycha, teraz to
Jakiekolwiek kłamstwa na temat Giertycha sobie uroiłeś. Wszystko napisałem tam zgodnie z prawdą.

>>ps Twoja mentor JKM powiedzial ostatnio w TVN24 ze Donalda lubi a Kaczynskich nie znosi (szczegolnie Lecha)...
JKM nie jest moim mentorem, po prostu popieram jego działania – i to nie wszystkie.

18 marca 2008, 16:27:29

#

Aeth

Zzrzucanie winy za wydarzenia w Kosowie na Tuska i jego ekipę jest poważnym nadużyciem. Primo- sądzę, że Serbom jest obojętne, że jesteśmy pierwszym krajem w Europie Środkowej uznającym niepodległość ich prowincji, ponieważ brali raczej pod uwagę skalę kontynentu w ogóle, ewentualnie Unii Europejskiej, a nie jakiegoś jego/jej elementu. Zwłaszcza, że nie cieszymy sie takim znaczeniem jak Wlk Brytania, Francja czy Niemcy. Secundo- ojcem chaosu w omawianych tu stronach jest nie Platforma, nie UE (albo WE, zalezy komu co bardziej odpowiada, ważne, że przez długi okres nie była w stanie zaproponować jakiegoś rozwiązania tej sprawy) a USA, które na siłę forsowało projekt państwa bez podstaw gospodarczych, zawierającego obok Albańczyków też dość silny element serbski (którego terytoria można było pozostawić przecież dawnemu właścicielowi), byleby tylko nie męczyć się tworzeniem lepszej granicy niż tej jaką miał secesjonistyczna prowincja. Tercjo- jak już powiedział daromar, Polacy są tam od dość dawna i jako część składowa wielonarodowych sił, więc raczej nie możemy mówić tu o antypolskości.

19 marca 2008, 22:43:31

Dodaj komentarz

Textile Lite włączony ( szczegółowy opis znaczników ):